Dünya gezgini hemşire Züleyha Çimen ile röportaj

Türkiyenin neredeyse tamamını öğrenciyken gezen ve çalışma hayatına atılmasıyle Balkanlar, Orta Avrupa ve Uzak Doğu ülkeleri başta olmak üzere 18 ülkeye ziyaretlerde bulunmuş olan gezgin hemşire Züleyha Çimen ile Hemsire.Com ailesi olarak samimi bir röportaj gerçekleştirdik.



Gezgin hemşire Züleyha Çimen ile yaptığımız röportajla sizleri baş başa bırakıyoruz.



Merhaba Züleyha ziyaretçilerimize kendini nasıl tanıtırsın?

Ben sıcakkanlı tüm hastalarımı onların yerine koyarak profesyonel şekilde sağlık hizmeti vermeye çalışan gezgin bir hemşire olarak kendimi tanımlıyorum. 3 yıldır bir hastanede aile sıcaklığı ortamında çalışıyorum. Bulduğum her boş vaktimi gezmeyle değerlendiriyorum yeni yerler görüp keşfederek yeni insanlarla tanışmayı neredeyse yaşam tarzı haline getirdim. En büyük hayalim dünyayı gezmek. Yeni kültürleri keşfetmek bana heyecan veriyor. Çıktığım her seyahat de bu hayalime bir adım attığımı düşünüyorum.



Bize bahseder misin bu gezme aşkın nasıl başladı?

Gezmek benim çocukluğumdan gelen bir tutkuydu, küçükken okul gezilerini babama hevesle anlatır, gezilecek yerler görülmesi gereken yerleri ne kadar çok arzuladığımı söyler, babamı ikna etme yollarını bulurdum. Lise ve İlköğretim hayatım boyunca her türlü okul gezisine katılmayla başlayan serüvenim üniversite de daha da tutku haline dönüştü. Üniversite okurken neredeyse güzel ülkemizin yarısını gezdim. Meslek hayatımın çok yoğun bir çalışma temposu olacağı için öğrenciyken ne kadar gezebilirsem kârım diyordum. Bu öyle bir tutkuydu ki iş hayatım da bu tutkuya engel olmadı. Hatta tam tersine maddi yönden rahatladığım için yurtdışı deneyimlerine de başladım.



Gideceğin yerlere nasıl karar veriyorsun?

Ben aynı zamanda profesyonel olarak fotoğrafçılıkla da ilgileniyorum, takip ettiğim fotoğraflardan güzel manzaralar ya da mimari yapılar olduğu zaman gidip burayı ben de görmeliyim ve benim de fotoğrafım olmalı burada diyorum. Hayalini kurduğum bir şehri araştırıyorum bu sırada arkadaşlarıma da bahsediyorum. O artık hepimizin hayali oluyor. Önce boş günlerimi sonra biletleri ve kalacak yeri ayarladıktan sonra hayallerimi gerçekleştirmek için yollara düşüyorum. Çoğu zaman da takip ettiğim gezi sitelerinden görülmesi gereken yerleri okuyup kendime notlar çıkarıyorum, hangi ülkede nereye gidilir ne görülmeli hangi şehrin nesi ünlü bunları not aldığım bir defterim var. Arada defterimi açıp kendimi yeniden yeniden teşvik ediyorum.



Gezilerine yalnız mı çıkıyorsun, arkadaşlarınla yada turlar aracılığıyla mı?

Hepsi diyebilirim bazen öyle zamanlar oluyor ki tam da istediğim bir yere benim boş olduğum tarihte bir tur denk geliyor o zaman turla gidiyorum. Genelinde arkadaşlarımla geziyoruz bu arada yol arkadaşı seçimi çok önemlidir yanınızda güveneceğiniz gezme anlayışı size uyan bir arkadaşla tura gitmek ya da gezmek inanılmaz eğlenceli ve güzel deneyimler kazanmanıza neden olur. Gezme arkadaşlarım sürekli değişkendir her arkadaşımla neredeyse hayaller kurup plan yaptığım için yol arkadaşlarım değişebiliyor. Herkes hayatında en az bir kere yalnız tatile gitmeli anlayışıyla benim de tek tatile gittiğim oldu. Ben yine orda da arkadaş edindim hatta birlikte koşa koşa gün batımı izlemeye gitmişliğimiz oldu. Sanırım biraz sıcakkanlıyım ya da karşıma hep iyi insanlar çıkıyor :)



Son zamanlarda dolaştığın ve en sevdiğin seyahat noktaları nereler?

Beni etkileyen birçok yer olmuştur. Öncelikle ülkemiz doğusundan batısına her yeri ayrı bir güzel. Doğasıyla, tarihiyle ve doğanın tarihle birleştiği muhteşem yerler var. Şimdiye kadar gittiğim şehirlerden sevmediğim hiçbir şehir olmadı diyebilirim. Şunu özellikle belirtmeliyim yakın zamanda tekrar gitmiş olduğum Pamukkale oluşumu ve bu oluşumun dünyada tek olması beni çok etkiledi. Yurtdışında da Taylan’dı mimari yapı kültür ve inanış olarak çok farklı buldum. Orada da ''Sanctuary of Trut'' (hakikat tapınağı) beni en çok etkileyen yapı olmuştur. En romantik şehir olarak da Budapeşte benim için muhteşem bir gece manzarası ve ışıklandırması var. Floransa ve Cannes favori şehirlerimdendir.



Henüz görmediğin hangi coğrafyaya seyahat etmek isterdin?

Afrika’nın ilkel kabillerine gitmeyi çok istiyorum, onun üzerine araştırma yapıyorum nasıl giderim ve nereleri görürüm diye o belki daha sonraki süreçte olabilir ama bu yıl için planımda Hindistan'da holifest'e katılmak var. 

- Kabileler seni orada yemesin :) (gülüşmeler)



Seyahat rotanı nasıl belirliyorsun? Kültür gezileri mi? Deniz, kum, güneş gezilerini mi tercih ediyorsun?

Gezmenin ve tatilin her türlüsünü yapıyorum ve seviyorum, tek sevmediğim 5 yıldızlı oteldeki tatiller çünkü seyahatlerimde yeme içme dinlenmeden çok şehri gezmeyi keşfetmeyi severim. Deniz, kum, güneş olan yerlerde dalış yapmak, tarihi şehirlerde müzeler gezmek, antik tiyatrolarda geçmiş medeniyetleri hayal etmek tam bana göre. Mesela Burdge'de kanal turu yapmadan  Patta ye (Mercan Adaları)'de dalış yapmadan gelmek olmazdı.



Hemşirelik çalışma şartları zor bir meslek sende nöbet usulü çalışıyorsun ve bu tempoda bu kadar yeri gezmeye nasıl vakit buluyorsun?

Evet genel olarak biz tatilleri az olan bir meslek grubuyuz, bizim de nöbet izinlerimiz oluyor 2 ya da 3 gün oluyor. Nöbetten bitince direk yola çıkıp yolda uyuyorum, zaten kimi şehirler bir günde gezilebiliyor, bazen nöbet iznim 4 - 5 gün olabiliyor.  (-Nasıl? Bazı aylarda resmi tatiller çok olabiliyor buda mesai saatimizi düşürüyor.) Kalmalı bir gezi planladığımda  nöbetten önceki gün de tekrar yola çıkıp yaşadığım şehre geliyorum, mesleğimi bu şekilde avantaj haline dönüştürdüm diyebilirim. Tabi bu biraz yorgunluğa neden olabiliyor ama vücut dengem buna çok alıştı ve daha çok gezebilmek için bu tempoya zevkle giriyorum Yurt dışı tatillerimde de tabii yıllık iznimi kullanıyorum. Yurtdışı tatiline yılda 2 yada 3 kere çıktığım için iznim yetiyor. Şimdilik :)



Senin gibi gezmek isteyen ziyaretçilerimiz yurt içi ve yurt dışı seyahatlerde bavullarına neler almalı?

Sık seyahat edince artık bavul veya çanta ne derseniz hazırlaması kolay oluyor artık, kişisel bakım ürünlerimin (diş fırçası, şampuan, makyaj malzemeleri, deodorant vs, )olduğu küçük bir seyahat çantam var onu hemen atarım zaten. Onun harici kaç gün kalacaksam ona göre kıyafetlerim ve birkaç sandalet ya da terlik ama bu konuda kendimi minimalime edemediğimi itiraf etmeliyim. Yanımda olmazsa olmazım kesinlikle fotoğraf makinemdir onun ismi shutter gittiğim boyutta bir valizle geri dönerim genelde. Alışveriş yapmaktansa gezmeye bütçe ayırmayı severim. Her gördüğüm yere ait bir tane magnet mutlaka olurum. Magnet almak olmazsa olmazlarımdandır.



Gezdiğin yerlerde bol bol fotoğraflar çekiyorsun. Bu ölümsüz kareleri diğer kişilere rehber olması amacıyla paylaşma gibi bir düşüncen var mı? Gezi notları tutuyor musun?

Gezdiğim yerlerde ölümsüzleştirdiğim anıları paylaştığım bir sosyal hesabım var. Şu an için çevremdeki insanlara kısmen rehber oluyorum. Paylaşımlarımdan sonra; nasıl gittin? nereleri gezdin? tavsiye eder misin? sorularıyla sıkça karşılaşıyorum.

Bu güzel ve eğlenceli röportaj için çok teşekkür ederim. Eminim ki bu röportajdan sonra bir çok kişiye ilham kaynağı olacaksın. Bana oldun bile. (gülüşmeler)

- Bu arada gezdiğin yelerlerle ilgili tecrübelerini Hemsire.Com'da paylaşmak ister misin?

- Olabilir...


  • Züleyha Çimen'i instagramdan takip etmek için => TIKLAYINIZ

Röportaj: Serhat GÜN

1 Yorumlar

BİLGİLENDİRME: Yorum ve sorularınız sistem yöneticisi tarafından onayladıktan sonra yayınlanacaktır.

  1. Çok sevdiğim taktir ettiğim bir hemşire. Hayatı doya doya yaşıyor. Özeniyorum l.

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski

نموذج الاتصال