İletişimde bozulma hemşirelik bakımı

Kişinin çevresindekilerle düşünce ve görüş alışverişinde bulunma, arzularını ve gereksinimlerini iletmede güçlük yaşadığı durumlarda “İletişimde Bozulma” hemşirelik tanısı konulur.

“İletişimde bozulma” hemşirelik tanısı belirtileri

  • Kekelemenin fark edilmesi
  • Konuşurken sürekli geveleme
  • Konuşmanın olmaması
  • Sesin zayıf çıkması ya da hiç olmaması
  • Kelimeleri bulmada problem yaşama
  • Uygun olmayan tepkiler verme veya konuşma
  • Bireyin anlaşılmadığını ya da yanlış anlaşıldığını söylemesi

“İletişimde bozulma” hemşirelik tanısı nedenleri

  • Alzheimer hastalığı sonucunda
  • Oral, fasial travma sonucunda
  • Beyin hasarı ve kafa travmalarına bağlı olarak
  • Yarık damak ve yarık dudak sonucunda konuşmanın bozulmasına bağlı olarak
  • Diş kaybı ve çene kırığı sonucunda
  • Solunum yetmezliği sonucu
  • İşitme problemlerinin olmasına bağlı olarak
  • Şizofreni, paronoid bozukluk gibi durumlarda gerçek dışı düşünmenin varlığı sonucu
  • Mahremiyetin sağlanamaması sonucu
  • Dikkatin yorgunluk, öfke ve ağrı sonucunda azalmasına bağlı olarak
  • Yakın geçmişi anımsamayacak şekilde bellek kaybı olması
  • Baş, yüz, boyun cerrahisi, entübasyon sonucunda konuşma yeteneğinin yavaş yavaş kaybolmasına bağlı olarak

“İletişimde bozulma” tanısı hemşirelik girişimleri

  • İletişimi güçlendirmek için hastayla konuşurken el kol hareketleri ve dokunma kullanılır.
  • Konuşurken hastanın yüzüne bakılarak, açık ve net konuşulur.
  • Hasta söyleneni anlamadıysa, anlayacağı şekilde tekrar edilir.
  • İşitmede sorun yaşıyorsa hastanın işitebileceği şekilde hastaya yaklaşılır.
  • Hasta işitme aracı kullanıyorsa, araçın fonksiyonu değerlendirilir.
  • Hastaya jest ve mimiklerini kullanması tavsiye edilir.
  • Hastaya sakin bir ortam sağlanır.
  • Hasta yorgun olduğu zamanlarda konuşma ertelenir, zorlanmaz.
  • Dikkati dağıtan çevresel uyaranlar en aza indirilir.
  • Hasta yavaş konuşuyorsa, sabırla dinlenir ve konuşmasını bitirmesi beklenerek hastaya yeterli zaman ayrılır.
  • Anlaşılır olmasa dahi hastanın konuşma çabalarına tepki verilir.
  • Hastanın ifadeler anlaşılmamışsa anlamış gibi yapılmaz.
  • Hastaya bakım hakkında karar verme fırsatı verilir. Örneğin “Bir şey içmek ister misiniz?” gibi bir soru yöneltilerek fırsat sağlanır.
>> Hemşirelik Tanı Listesi ve Bakım Planları
Bu içerik “Hemşirelik Akademisi” tarafından hazırlanmıştır.

BİLGİLENDİRME: Yorum ve sorularınız sistem yöneticisi tarafından onayladıktan sonra yayınlanacaktır.

Daha yeni Daha eski

نموذج الاتصال