Bağırsak boşaltımı sorunları hemşirelik bakımı

Bağırsak boşaltımı sorunları konstipasyon olarak da adlandırılmaktadır. Bağırsak sisteminde boşaltım sorunları olarak genel bir tanım yapılabilir.

Bağırsak boşaltımı sorunları etiyolojik faktörler

  • Fiziksel inaktivite (Fiziksel hareketin bozulması hemşirelik girişimleri)
  • İlaç tedavisi (narkotikler, anestetikler, diüretikler, antidepresanlar, antihistaminikler)
  • Malnütrisyon
  • Sıvı ve lifli gıdaların az alımı
  • Hospitalizasyon
  • Dehidratasyon
  • Metobolik bozukluk (hipo / hiperkalemi, hipo / hipertiroidizm, üremi, diyabetik nöropati)
  • Hemoroid
  • Anal fistül
  • Makatta abse
  • Kemoterapi
  • İleri yaş

Bağırsak boşaltımı sorunları tanımlayıcı özellikler

  • Sert, katı ve şekilli gaita
  • Defakasyonun haftada 3 kezden daha az olması.
  • Barsak seslerinde azalma
  • Ağrılı defakasyon
  • Rektal basınç
  • Abdominal ağrı
  • İştahsızlık

Bağırsak boşaltımı sorunlarında hemşire amaçları

  • Normal sıklıkta ve kıvamda gaita yapma .
  • Neden olan faktörleri tanımlama.
  • Defakasyon sırasında ağrı olmaması.

Bağırsak boşaltımı sorunları hemşirelik girişimleri

    • Risk faktörlerinin kontrol altına alınması sağlanmalı.
    • Hastanın normal barsak boşaltım alışkanlığı değerlendirilmeli (zamanı, sıklığı, yiyecek ve içeceklerle uyarılma durumu)
    • Aktif ya da pasif egzersiz önerilmeli ve planlanmalı.
    • Barsak boşaltım zamanı ve sıklığı hastaya göre planlanmalı.
    • Hasta mobilize değilse boşaltım ihtiyacı olduğunda bunu ifade etmesi için Cesaretlendirilmeli.
    • Boşaltım için hastanın düzenli vakit ayırması sağlanmalı ve ortam uygun hale getirilmeli.
    • Sürgü verildiğinde mahremiyeti sağlanmalı ve pozisyon almasına yardım edilmeli.
    • Lifli gıdaların ve sıvı alımının arttırılması sağlanmalı.
    • Eğer risk faktörü varsa ya da konstipasyon giderilemiyorsa diyetinin düzenlenmesi için diyetisyenle, ilaç tedavisi için hekimle işbirliği yapılmalı.
    • Hasta ve ailesine konstipasyonu önlemeye ve ve azaltmaya yönelik eğitim verilmeli.
    >> Hemşirelik tanıları ve bakım planları
    Bu içerik “Hemşirelik Akademisi” tarafından hazırlanmıştır.

    BİLGİLENDİRME: Yorum ve sorularınız sistem yöneticisi tarafından onayladıktan sonra yayınlanacaktır.

    Daha yeni Daha eski

    نموذج الاتصال