Astım ve tedavi rejimini sürdürmede etkisizlik


Bronşit astım hastalarının tedavi rejimlerini sürdürmede etkisizlik yaşanabilir. Bu hastalara yönelik hemşirelik bakım planı aşağıda yer almaktadır.

Hemşirelik Tanısı: Tedavi Rejimini Sürdürmede Etkisizlik

Nedenleri:

  • Tedavi, enfeksiyondan korunma hakkında bilgi eksikliği
  • Solunum egzersizleri
  • Risk faktörleri
  • Astım hakkında bilgi eksikliği

Beklenen Sonuç:

  • Hastanın hastalık sürecini, nedenlerini, semptomlara neden olan ve semptomları şiddetlendiren faktörleri, semptomların kontrolüne yönelik  planlamaları tanımlaması,
  • Bilinmeyen korkusuna, kontrol kaybı korkusuna ve bilinmeyene bağlı olarak daha az anksiyete yaşadığını ifade etmesi.

Hemşirelik Girişimleri:

  • Hastanın hastalığı ile ilgili mevcut bilgi düzeyini değerlendirmek.
  • Hastanın kısa ve uzun dönem gerçekçi hedefler geliştirmesini sağlamak.
  • Hastaya astımla yaşam, astım tedavisi ve hastaneye tekrarlı yatışları önleme konularında öğretim yapmak.
  • Hastaya yeterli dinlenmenin ve aktivitelerini aşamalı olarak arttırmanın önemi açıklamak.
  • Sigara, hava kirliliği, çevre kirliliği, aşırı soğuk ya da sıcak havaya maruz kalmaktan kaçınma konularinda öğretim yapmak.
  • Hastaya astımla yaşam, astım tedavisi ve hastaneye tekrarlı yatışları önleme konularında öğretim yapmak.
  • Hastaya yeterli ve dengeli beslenmeyi sağlayacak bir diyet düzenlemesi hakkında öğretim yapmak.
  • Hastaya yeterli dinlenmenin ve aktivitelerini aşamalı olarak arttırmanın önemi açıklamak.
  • Hastaya solunum yolu enfeksiyonlarından korunma konusunda öğretim yapmak.
  • Hastaya derin solunum – öksürme egzersizini öğretmek ve uygulatmak.
  • Sigara, hava kirliliği, çevre kirliliği, aşırı soğuk ya da  sıcak havaya maruz kalmaktan kaçınma konularında  öğretim yapmak.
  • İlaç tedavisinin önemini açıklamak.
  • Evde bakım planlaması yapmak ve yakınlarına eğitim vermek.

BİLGİLENDİRME: Yorum ve sorularınız sistem yöneticisi tarafından onayladıktan sonra yayınlanacaktır.

Daha yeni Daha eski

نموذج الاتصال