Akciğer ödemi ve intoksikasyon riski


Akciğer ödemi tanısında, dijital ilaç tedavisine bağlı yan etki (dijital intoksikasyon) riski oluşması durumunda aşağıdaki plan uygulanır.

Nedeni: İlaç miktarının fazla olması, İlacın vücuttan atılamaması

Beklenen Sonuç: Dijital intoksikasyonunun görülmemesi

Hemşirelik Girişimleri:

  • Hastaya dijital tedavisi verilmeden önce apeksten 1 dakika nabız saymak (Apikal nabzın hepsi radyalden hissedilmeyebilir, defisit olabilir.)
  • Bradikardi ve tasikardi durumlarında ilaç dozlarını dikkatli kullanmak (Dijital grubu ilaçlar kalbin kontraksiyon gücünü artırırlar, kullanmak atım hacmini azaltırlar.)
  • Dijital intoksikasyonu konusunda hastayı gözlemlemek
  • Dijital intoksikasyonu konusunda hastayı bilgilendirmek (Hastanın erken dönemde sağlık kurumuna başvurmasını ve tedaviyi düzenlenmeyi sağlar.)
    • Gastrointestinal sistem belirtileri; iştahsızlık, bulantı,
    • Kardiyovasküler sistem belirtileri; taşikardi, bradikardi, kalp yetmezliği,
    • Görmeye ilişkin belirtiler; Renkli görme, çift görme, fotofobi
    • Merkezi sinir sistem belirtileri; başağrısı, konfüzyon, letarji, halsizlik, depresyon
  • Hastanın düzenli olarak elektro kardiyografisi çekilmesini sağlamak
  • İlave bireysel önlemler almak

0/Sende yorum yap

DİKKAT! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişi'ye aittir. HemsireSite yapılan yorumlardan hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Daha yeni Daha eski